8.7.11

Luciferdoosjes

Wat maakte jij er vroeger van? Ik inderdaad bedjes maar ook 'de afgehakte bloederige duim'.

Zo maak je dat:
Neem een luciferdoosje, maak een gat in de onderkant. Neem wat watjes en leg deze in het luciferdoosje. Maak ze rood met stift, ketchup of varkensbloed. Steek je duim door het gat en laat hem rusten in de watjes. Houd het doosje zo in je hand dat het lijkt alsof de duim er los in ligt. Ga vervolgens naar iemand toe, bijvoorbeeld oma, en zeg dat je een duim gevonden hebt. Dit was altijd succesvol.

In deze categorie ook: walnootdopjes; bootjes & bedjes. Iemand foto's?

En: als ik zou roken zou ik mijn sigaretten enkel aansteken met lucifers.
Vies: pakje lucifers bij iemand in de wc zien liggen ...
Lievelingsmerk: Grayburn van de Aldi, waarbij je op elk pakje toch de 'r' even wegkrast (je staat toch te koken en ziet ze liggen).
Niet doen: lucifersdoosjes vouwen (gaat te ver mensen).



4 opmerkingen:

  1. Hi Francien, thank you for posting my "Wiplala" work.
    Can you please add a link/credit to my blog: http://www.happy-red-fish.com/wordpress/

    Thanks,
    Hagar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaahh ja, de gouwe ouwe bebloede vinger. Die kwam ik weleens tegen als "knutseltip" in de bladen (Tina? Taptoe? Donald Duck?) en leek me heel gaaf om eens te maken, maar heb het geloof ik nooit geprobeerd.

    Maarreh... varkensbloed??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh... Oeps. Ik zag je al als achtjarige met rauwe karbonades in de weer :s

    BeantwoordenVerwijderen